Rädslan och Ruter, ett (sam)spel med toner

Norrmännen gillar Sverige. Det har jag nämnt innan. Mycket svensk musik spelas på radion. Det senaste har Andreas Grega spelats flitigt här uppe med sin låt Rädslan. Den gillar jag. Sen finns det ett samarbete mellan Grega och ett norskt band vid namn Karpe Diem (fånga dagen men de har stavat det lite fel^^) och låten heter Ruter. Grejen men Ruter är att Grega är men och gästspelar lite, och det blir en härligt re-mix där Rädslan kommer in ibland. Och ja, jag blir faktiskt lite rädd själv måste jag erkänna. Att man kan få lov att förstöra en sådan underbar låt, som Rädslan faktiskt är, genom att blanda hela skiten med norska. Det är som i poker, de bluffar sig fram. Ett ypperligt exempel på varför vi svenskar inte spelar mer norsk musik på våra radiostationer. Svenskarna är helt enkelt bättre!! Se själva;




Kommentarer
Postat av: Yo

Nu har jag lyssnat. Oh my ser verkligen fram emot att se honom i sommar!!! Den va asbra! Puss och klem. Ses snart baby ;)

2010-05-01 @ 19:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0