Livet har sina goda stunder


Ja, McDonalds signaturmelodi från 90-talet stämmer fortfarande. Inte för att alla goda stunder finns på Donken men många utav de goda stunder som jag har haft de senaste 7 månaderna fanns där. Hur kan jag egentligen trivas så bra med mitt arbete är en fråga jag ofta får… eftersom mitt jobb betraktas som ett monotomt arbete, trist, och dåligt betalt? Jag har tänkt lite på det och för det första så är det inte ett dåligt arbete alls. Det krävs lite finess och inlärning innan man får det till, ungefär som att cykla. För det är mycket att hålla reda på i början. Ibland säger folk till mig att de skulle kunna servera en meny i sömnen även om de aldrig jobbat på McDonalds. Kanske de skulle klara av det men inte i mitt tempo och definitivt inte i sömmen för på McDonalds går det inte att sova. Det är alltid något som piper. Sen har jag underbara arbetskollegor som gör att jobbet känns toppen. Det är inte ofta vi har det trist. Ibland när jag jobbat mycket kan jag bli lite less på att jobbet inte är så varierande. Men idiotiska kunder brukar snabbt ändra på det. Och dessutom vet jag att detta inte är något jag kommer att hålla på med i evigheter. Det är ett tillfälligt jobb och liv som jag har börjar att se slutet på. Angående lönen så har jag inte en chans att tjäna lika bra i Sverige som jag gör här. Ja, livet har verkligen sina goda stunder. Och mitt liv här i Norge har varit och är en enda lång, lugn och go stund. Jävligt bra reklam måste jag säga!  


Här har vi mig och några få från jobbet en solig dag i oktober


Kommentarer
Postat av: Felicia

Hehe, vad söta ni är!;)

2010-04-26 @ 16:54:23
URL: http://flisanj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0